Svarbu! Spausdinimo data 2024-11-21. Ši informacija skaitymo metu gali būti atnaujinta.
Norėdami matyti aktualią redakciją apsilankykite www.sufleris.lt
Vežant prekes (atsargines dalis) į Latviją paslaugoms teikti išimčių, leidžiančių nerašyti CMR (važtaraščio), nėra. Apskritai gabenti prekes, net jeigu tai yra atsarginės dalys, skirtos paslaugoms teikti, be prekių gabenimo dokumentų yra draudžiama. Įmonės rašomi vidiniai dokumentai, kuriais fiksuojamos atliktos paslaugos, neatleidžia nuo CMR rašymo.
Klausimas
UAB yra oficialus „X“ žemės ūkio technikos gamintojo atstovas Lietuvoje. Mūsų pagrindinė veikla – žemės ūkio technikos pardavimas ir remonto paslaugos, kurias teikti vykstame pas klientą. Neretai tenka remontuoti žemės ūkio techniką Latvijos Respublikoje pasienio zonoje. Vykdamas remontuoti meistras pasiima detalių, kurios galbūt bus panaudotos (tikslų detalių, skirtų remontui, skaičių nustatyti sudėtinga, nes nėra žinoma gedimo priežastis). Važiuodamas pas klientą, meistras privalo turėti CMR važtaraštį, bet jis gali šių detalių ir nepanaudoti arba panaudoti tik kelias iš viso sąrašo. Ar yra išimčių, kada galima nerašyti CMR važtaraščio, nes mūsų veikla nėra detalių pristatymas, jos panaudojamos tik remonto metu? Mes viduje naudojamės elektroniniais užsakymo lapais, kuriuose nurodoma, kas atliko darbus, kiek laiko tam sugaišo, kokios detalės buvo panaudotos remontui, taip pat mūsų ir kliento rekvizitai, technikos, kurią remontavome, identifikacinis Nr., remontuotos technikos darbo laikas motovalandomis. Taip pat atlikus darbus ir užsakovas, ir meistras patvirtina paslaugos gavimo faktą – pasirašo remonto akte.
Mokesčių SUFLERIO atsakymas
Vežti krovinį be prekių gabenimo dokumento yra draudžiama. Už tai numatytos administracinės baudos (ANK 214 str.). Tačiau dokumentai, kurie tokiais atvejais gali būti surašomi, yra ne tik CMR.
Pavyzdžiui, LR kelių transporto kodekso 38 straipsnyje nustatyta, kad vežėjas, gabenantis jam priklausantį krovinį savo transporto priemonėmis ir sąskaita, privalo turėti važtaraštį arba kitą dokumentą, įrodantį, kad veža sau priklausantį krovinį. Tokiame važtaraštyje turi būti nurodyta: surašymo vieta ir data, vežėjo pavadinimas ir adresas, krovinio pavadinimas, svoris arba kiekis, krovinio pakrovimo ir iškrovimo vieta, transporto priemonės markė ir valstybinis numeris, vežėjo parašas, dokumento serija ir numeris.
Tarptautinis CMR važtaraštis išrašomas tuo atveju, kai kroviniai vežami už atlygį tarptautiniais maršrutais (Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencijos 1 str. 1 d. ir 4 str.). Net ir tuo atveju, kai krovinys (detalės) vežamas paslaugoms teikti, laikoma, kad jis vežamas už atlygį.
Vežant krovinį Lietuvoje CMR (tarptautinis krovinio gabenimo važtaraštis) nerašomas, bet rašomas paprastas važtaraštis.
Kitokie įmonės vidiniai dokumentai gali būti rašomi, bet jie neatleidžia nuo prievolės rašyti CMR ar krovinio gabenimo važtaraščius.
Krovinio važtaraščiai surašomi pagal faktines aplinkybes. Tokiu atveju, kai suteikus remonto paslaugą Latvijoje keičiasi maršrutas, gabenamų prekių kiekis (atsigabenant atsargines dalis atgal į Lietuvą), turėtų būti rašomas naujas CMR.
Krovinio važtaraščiai, pagal kuriuos yra gabenamos įmonės disponuojamos prekės (dalys) paslaugoms teikti Lietuvoje (kai siuntėjas ir gavėjas yra tas pats asmuo), bei tarptautiniai krovinio važtaraščiai (CMR) nėra teikiami VMI ir neregistruojami i.VAZ (VMI viršininko įsakymo Nr. VA-36 4 p.).
Pažymėtina, kad LT įmonės disponuojamų prekių (atsarginių dalių) pervežimas į Latviją remonto paslaugoms Latvijoje teikti PVM apskaičiavimo tikslais yra laikomas prekių pervežimu verslo tikslais (PVMĮ 5-1 str. 1 d.). Šiuo tikslu prekių pervežimas iš vienos valstybės narės į kitą, kai prekių savininkas nesikeičia, prilyginamas prekių tiekimui, t. y. kai prekės pervežamos paslaugoms teikti. Dėl tokio atsarginių dalių pervežimo į LV, kai LT įmonė nėra registruota LV kaip PVM mokėtoja, LT įmonei atsiranda prievolė tokį tiekimą apmokestinti 21 proc. PVM.