Jūs naudojate pasenusią naršyklės versiją. Norint naudotis šiuo tinklapiu būtina atnaujinti naršyklę.

Atsinaujinkite savo naršyklę nemokamai:

Visas transliacijas, publikacijas ir vaizdo įrašus matykite su pasirinktu planu. Pasitarti su vadybininku

Degalų sąnaudos be kelionės lapų

2017-02-15

Norint degalų sąnaudas laikyti leidžiamais atskaitymais, būtina pagrįsti, kad šios sąnaudos yra faktiškai patirtos vieneto ekonominei naudai gauti ir vieneto pajamoms uždirbti, t. y. turi būti įrodymai, kad konkreti transporto priemonė šiuos degalus sunaudojo verslo tikslais....

Domina ši
praktinė situacija?
Jei esate čia pirmą kartą ar tik žvalgotės, dalį mūsų turinio galite atsirakinti nemokamai
Jau turite paskyrą?   Neturite paskyros? Pasirinkite planą

Susijusios praktinės situacijos

Viena iš taikomų praktikų, kai įmonės veiklos specifika lemia, kad darbuotojai turi nuvykti į kliento darbo vietą: tame pačiame mieste ar didesniu atstumu. Ekonominis sprendimas - racionaliau, ...
2023-06-14 | PRO KOMENTARAS
Daugeliui įmonių, kurios disponuoja lengvaisiais automobiliais, VMI išsiuntė klausimyną. Ko siekia VMI šiuo kontrolės veiksmu? Kokius klausimus pateikia? Kokios rizikos kyla įmonėms atsa ...
2021-08-04 | PRO KOMENTARAS
Čia galite atsisiųsti pildomą lengvojo automobilio excel formato kelionės lapą.
2017-02-17 | DALIJAMOJI MEDŽIAGA


Šis sąvadų rinkinys skirtas automobilių apmokestinimo klausimams. Rinkinyje pateiktos konsultacijos, Mokesčių SUFLERIO ekspertų įžvalgos bei elektroninių seminarų įrašai apie automobilių naudojimą įmonėje, pajamų natūra skaičiavimą dėl naudojimo darbuotojų ar akcininkų asmeniniais tikslais, taip pat automobilių degalų apskaitą, mokestį už aplinkos teršimą ir kiti su automobiliais susiję klausimai. Rinkinį sudaro devynios temos, pasirinkite jus dominančią.

Komentarai

Mokesčių SUFLERIO komentaras
Rūta Zaikauskienė
2017-02-17 09:18
Taip buvo 2012 metais. Žinome, kad VMI pozicija griežtėja, 2016 metais pakeistas PMĮ 17 str. komentaras, mokestiniai tyrimai baigiasi ne įmonių naudai. Žinoma, reikėtų pasakyti, kad tikrinamos įmonės paprastai neskaičiuoja pajamų natūra dėl automobilių naudojimo asmeniniais tikslais, todėl, gali būti, iš jų ir reikalaujama pagrįsti degalų sunaudojimą, o negalint to padaryti, pripažįstami neleidžiami atskaitymai ir PVM išmetamas iš atskaitos. Manau, tam tikrais atvejais nurašymo akto ir šiais laikais turėtų pakakti. Pavyzdžiui, kai kalbame apie komercinius automobilius, vidutinės ar žemesnės kainos, kai jie naudojami tiesiogiai teikiant paslaugas, vykdant užsakymus, gabenant prekes ir panašiai. Tokias atvejais akivaizdu, kad automobilis skirtas veiklai, ir jeigu važinėjimai asmeniniais tikslais yra apmokestinti, papildomų dokumentų, kurie patvirtintų pačius važiavimus, gali ir neprireikti. Tačiau degalų apskaitą tvarkyti vis vien reikia (kiek nupirkta, nuvažiuota, sunaudota, liko).
Vytautas Paurys
2017-02-15 17:05
Ar dar galioja Jūsų pateiktas atsakymas 2012-09-18 " Tuomet, kai dėl automobilio naudojimo darbuotojo asmeniniais tikslais skaičiuojamos pajamos natūra ir nėra tikslo kelionės dokumentais pagrįsti, kad automobilis naudojamas tik įmonės tikslais, pakankamu gali būti laikomas kuro nurašymo aktas, kuriuo įforminamas per ataskaitinį laikotarpį sunaudoto kuro kiekis. "
Mokesčių SUFLERIO komentaras
Rūta Zaikauskienė
2017-02-15 15:27
Jeigu teisingai supratau, „išskirtinai“ - reiškia tik asmeniniais tikslais. Įsakyme 1K-162 dėl pajamų natūra pripažinimo parašyta: „naudotis ir asmeniniais tikslais“. Manau čia reikšmingas žodis „ir“. Kai darbuotojas naudoja tik asmeniniais tikslais, visas automobilis yra tik jo - 100 proc. Supaprastinta tvarka neturėtų būti taikoma. Iš kitos pusės, atvejai, kai visa automobilio vertė pripažįstama iš karto darbuotojo pajamomis, pasitaiko retai.
Vytautas Paurys
2017-02-15 13:42
Tarkime, kad įmonės automobiliu mes leidžiame darbuotojui naudoti išskirtinai asmeniniais tikslais - ar galėtume mes jo gaunamą naudą (pajamas natūra) vertinti supaprastinta tvarka patvirtinta įsakymu 1K-162 ?
Mokesčių SUFLERIO komentaras
Rūta Zaikauskienė
2017-02-15 12:06
Informacija apie tai, kiek buvo nuvažiuota asmeniniais tikslais, nenurodant, kur buvo važiuota darbo reikalais, leidžiamų atskaitymų neišgelbės. Situacija su įmonės vadovu yra kiek kitokia. Pirmiausia jis yra vienintelis toks įmonėje ir abejonių, kad jis tvarko įmonės reikalus ne tik biure, bet ir važiuodamas pas klientus ar kitus verslo partnerius, paprastai nekyla, nebent būtų labai didelės degalų sąnaudos ir atrodytų įtartinai. Pasirūpinti labiau reikėtų kitais administracijos darbuotojais arba tokiais darbuotojais, kurie neturi važinėti arba labai mažai turėtų važinėti darbo reikalais, pavyzdžiui, buhalterija, finansų skyrius, ekonomistai, IT specialistai, sandėlininkai ir panašiai. Kiekvienoje įmonėje tai skirtingos pareigybės. Kaip turėtų būti pildomi kelionės lapai, reikėtų spręsti atsižvelgiant į konkrečią situaciją. Vieniems pakanka rašyti „po Kauną darbo reikalais ir komandiruotės“ ir papildomai bus galima pateikti avanso apyskaitą su pirkimo dokumentais arba sutartis, važtaraščius, seminaro programą, komandiruotės įsakymą ir t.t. Kitais atvejais reikia gerai pagalvoti, kur šią savaitę buvo galima nuvažiuoti. Šis variantas nedžiugina.
Vytautas Paurys
2017-02-15 09:13
Turime analogišką situaciją įmonėje - direktorius/pajamos natūra. Pildomas supaprastintas kelionės lapas, kurioje nurodoma kiek kuro pilta, kuro norma , kiek km nuvažiuota, kuro likutis. Ar turėtų būti išskirta kiek automobilis naudotas asmeninėms kiek darbo reikmėms ?